dijous, 11 de març del 2010

El neguit que aixeca Jaume Serra


Aquest divendres 12 de març publico al Diari de Vilanova un reportatge on es recull la inquietud que està aixecant Jaume Serra en el sector del cava. Quina és la vostra opinió?


Jaume Serra aixeca gran inquietud al sector del cava



// RAMON FRANCÀS

Destacats empresaris del sector del cava ja no amaguen la seva preocupació pel destacat creixement de producció i vendes del celler vilanoví Jaume Serra amb productes de preu excessivament baixos, especialment pel que fa a la marca blanca que aquest celler vilanoví elabora per als supermercats Mercadona: Cabré & Sabaté. caves sota la marca Cabré & Sabaté s’estan venent aquests dies a Mercadona a 1,65 euros l’ampolla de 75 cl mentre que el Jaume Serra Brut Nature s’ofereix a 1,99 euros. El mateix president del Consell Regulador de la DO Cava, Gustau García Guillamet, afirma que malgrat no agradar-nos, no podem fer res per impedir els preus excessivament baixos. Les vendes de caves de marques blanques van créixer l’any passat un significatiu 19,75%.

Els empresaris del sector del cava consultats no tenen dubtes que la bona marxa de vendes de Jaume Serra a preu molt barat ha maquillat els resultats globals de vendes del cava durant el 2009, que han caigut un 3,7%. També causa inquietud en el sector les importants obres d’ampliació que s’estan realitzant actualment a les caves subterrànies de Jaume Serra, un celler pertanyent al grup J. García Carrión, per ampliar encara més la producció de cava. Sigui com sigui, un cava elaborat a la finca El Padruell de Vilanova i la Geltrú, el Jaume Serra Brut Nature, és el millor cava blanc del mercat atenent a la relació entre qualitat i preu, segons un informe de l’Organización de Consumidores y Usuarios (OCU). En aquest informe s’han analitzat fins a 25 caves blancs.

El director-gerent de Jaume Serra, Xavier Brunet, afirma que durant l’any passat van experimentar un creixement de vendes amb les marques pròpies d’un 72%, sent el cava Jaume Serra Brut Nature líder en vendes als mesos d’octubre i novembre segons la consultora Nielsen. Les seves marques de la distribució (marques blanques) van créixer un 34% i les seves exportacions un 95%. El creixement en conjunt de vendes, doncs, s’ha situat en un 68% respecte al 2008. Això porta Brunet a afirmar que creu injustificada la preocupació d’alguns empresaris vers la marca Cabré & Sabaté. Sí que la creu justificada, però, envers els productes que Jaume Serra elabora en general, ja que gràcies a la nostra política de desenvolupament tecnològic i d’inversions, podem oferir productes a costos molt raonables.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada