diumenge, 14 de novembre del 2010

Porrera, a gran alçada




Haig de confessar que em va agradar, i molt, l'edició del dissabte passat del Tasta Porrera. Em va agradar tot i l'absència de grans vins de la gamma més alta (com ara Vall Llach, Ferrer Bobet Selecció Especial o Osmin). Un dels vins que més em va agradar (ja l'havia tastat a la Fira de Falset al maig) va ser el Ferrer Bobet 2007, un negre elegant i fresc, de molta volada, centrat en carinyenes velles (61%). A Porrera dissabte l'oferien a 23,50 euros. També em va agradar el Trossets de Porrera dels germans Duran (predomina, a parts igual, la carinyena de vinyes velles i la cabernet sauvignon). Dissabte a Porrera es podia comprar a 31 euros un vi que busca expressar la fruita i que habitualment costa uns 50 euros a la botiga especialitzada. També em quedo del Tasta Porrera 2010 amb el Terra d'Hom, amb el fantàstic negre de guarda Roquers de Porrera 2006 del petit celler familiar Celler de l'Encastell del Raimon Castellví i la Carme Figuerola i amb Les Eres 2006 de Gerard Batllevell (Celler Joan Simó). Celler Vall-Llach només va portar al Tasta Porrera l'Idus 2008, un vi de mala anyada que no aconsegueix emocionar, i uns grans de garnatxa per mostrar com arriba el raïm a mitjan mes de novembre a Porrera. De fet, tant el gerent deVall Llach, Salustià Álvarez, com el propi Lluís Llach em destacaven que no van acabar la verema d'aquest any fins divendres passat. Per últim, també us vull comentar els dos correctes vins del celler de Gérard Depardieu (Sine Nomine 2006 i Herència del Padrí 2005)tot i un preu que trobo excessiu i el Martinet Degustació número 2 (2005) que ha experimentat un radical gir cap a la finura i l'elegància respecte el seu predecessor. Ara per ara el Degustació se centra en la syrah (50%) però en un futur ho vol fer en la carinyena. De les anyades complicades no n'hi haurà.
El temps va acompanyar dissabte a Porrera, els canvis d'ubicació a la plaça Catalunya van ser positius i les degustacions gastronòmiques (em quedo amb els cargols dolços i coents, amb la galta i amb la truita amb suc) formidables. Tasta Porrera 2010 ha estat tot un èxit gràcies al fet que és encara un espai amb encant i sense excessiu públic on es pot tastar, comentar i comprar vi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada