dimecres, 29 de desembre del 2010

Gaudir de caves de molt bona qualitat per menys de 3 euros?



L'OCU ha analitzat un total de 29 caves i vins escumosos (hi ha força marques blanques) i acaba afirmant que es pot gaudir del cava amb productes de menys de tres euros i "molt bona qualitat". Hi esteu d'acord? Si voleu consultar la llista completa de l'anàlisi de l'Organització de Consumidors i Usuaris ho podeu fer aquí: http://www.ocu.org/cavas-y-espumosos-economicos-s474984.htm. A continuació us adjunto la presentació del seu estudi:



Es el momento de equipar la nevera con vinos y cavas para celebrar la época de festejos que se acerca. Para que la crisis no sea un problema a la hora de brindar esta Navidad, hay que mirar bien los precios. Lo hemos hecho por ti: seleccionamos los cavas y vinos espumosos más económicos del mercado para ayudarte a elegir los mejores y comprobamos que es posible disfrutar de cava de calidad por menos de 3 euros. Analizamos 29 cavas y vinos espumosos económicos: Comparamos 26 vinos blancos espumosos y 3 rosados. De los analizados, 24 vinos se encuentran amparados bajo la Denominación de Origen Cava. 11 de los vinos espumosos analizados corresponden con marcas de distribuidor, aunque lo habitual es crear una marca exclusiva del propio establecimiento. Junto a ellos incluimos productos de marcas conocidas como Jaume Serra, Rondel, Bach, Conde de Caralt, etc. El precio medio de los 29 cavas y vinos espumosos se sitúa en 2, 68 euros. Pero pese a ser productos de bajo coste, entre ellos hay productos de muy buena calidad, como demuestra la valoración final.

4 comentaris:

  1. A mi em costa de creure... Començo a fer un càlcul de costos... cuidar el raïm, veremar-lo, ampolla, tap, amortització... No em surten els números....

    ResponElimina
  2. Els números només poden sortir amb grans volums i pagant 20 cèntims el quilo de raïm (el que paguen moltes cooperatives i xatarrers del Penedès). Ara, una altra cosa són productes de qualitat "molt bona", no?

    ResponElimina
  3. Manca una anàlisis química dels vins: antioxidants, microcomponents com ara amines biògenes, aflatoxines, etc. Perquè alguns escumosos fan mal de cap i estómac i d'altres es posen tan bé?

    ResponElimina
  4. Si clar... però es que pagar a 20 cèntims el kg, em sembla indigne pel productor, tot i que ja sé que es fa... Per això deia que no em sortien els números i tot i això i tal com tu ja dius, s'ha de treballar amb grans volums...

    ResponElimina