diumenge, 27 de novembre del 2011

Tast a Juvé&Camps


Aquest divemdres vaig tenir ocasió de participar en un molt interessant tast vertical a l'espectacular sala de tastos del celler d'Espiells de Juvé&Camps, acompanyat del propietari del celler, Joan Juvé, del seu director general, Robert Altisén, i de l'equip d'enòlegs. La sessió, que va ser  relaxada però molt interessant, es va iniciar amb el Milesimé. Em quedo amb el de l'anyada del 2006: cremós, fi, elegant, rodonet... El del 2007 el vaig trobar més licorós i estructurat. També em va agradar el del 2008 en ampolla de tres quarts (el mateix cava el vam tastar en ampolla magnum però es va mostrar força tancat). El del 2009, òbviament, és el que va mostrar més notes primàries i més frescura: fruita madura en almívar i flors blanques. Sembla que Juvé&Camps s'ha decidit per refrescar els seus productes i no allargar excessivament les criances. No es vol allargar més de 40 mesos les criances ni perdre les notes primàries. Com diu Joan Juvé, volen fer caves i vins "nets" i "honestos" partint, principalment, de vinyes pròpies. El 100% del seu chardonnay ja procedeix de vinyes pròpies, unes 80 hectàrees). El tast va continuar amb una vertical de la darrera aposta de la casa, un blanc de noirs on la pinot noir és majoritària. Em quedo amb l'anyada del 2008, que presenta interessants notes de fruitetes vermelles i florals. Les anyades del 2009 i 2010 em semblen encara massa agressives. Amb una criança sobre mares de 25 mesos, aquest cava brut daurat i de tènues pinzellades vermelloses ofereix notes de fruites blanques i d'os, així com de cireres. Tot això embolicat en un fons de mel, pa torrat i cítrics. La seva aroma, segons els seus creadors, és "veritablement elegant i complex". El Blanc de Noirs és elaborat amb pinot noir (90%) i xarel·lo. També vam fer una vertical del Reserva de la Familia. El de l'anyada del 2007 em va semblar lleugerament evolucionat, especialment en nas, mentre que el del 2008 el vaig tyrobar molt fi i encertat, tot i que un pèl tancat. El tast va finalitzar amb un també una molt interessant vertical del seu buc insígnia pel que fa als negres: l'Iohannes.Vam tastar les anyades del 2006, del 2007 i del 2008. Es partia el primer any d'un 75% de merlot i la resta cabernet. En el del 2007 el merlot va baixar a un 60% i en el del 2008 a un 55%. Em quedo, sens dubte, amb el del 2007: madur, rodó, hedonista...

1 comentari: