dijous, 8 de desembre del 2011

No hi ha cas 'Catalunyagate'


Contràriament al que molts creuen, la visita a Catalunya de Jay Miller i de Pancho Campo no va costar ni cinc als contribuents catalans. L'exdirector general de l'Institut Català de la Vinya i el Vi de la Generalitat, Oriol Guevara, diu que l'administració catalana no va pagar res per la visita de l'extastador dels vins espanyols dse la guia The Wine Advocate de Robert Parker. Només es va pagar, per part de la Generalitat, el lloguer de copes (no ha trascendit la quantia de la factura) per als tastos de Miller. a casa nostra Si bé és cert que Jay Miller va acceptar com a mínim ser convidat a un sopar per part d'un conegut cavista de Sant Sadurní d'Anoia (la qual cosa no entraria dins el codi de bones pràctiques de la guia de Robert Parker), no sembla que cap celler català pagués cap quantitat econòmica ni a Pancho Campo ni a Jay Miller. Tots dos van visitar cellers com Torres, Freixenet, Codorníu, Capçanes, Clos Mogador i L'Espectacle, Recaredo, Can Ràfols dels Caus, Agustí Torelló Mata, Albet i Noya, Alemany i Corrio... També s'afirma que no hi va haver cap mena d'irregularitat en el controvertit soiar fet a Monvínic amb diversos propidetaris de cellers, Sergi Ferrer Salat, Oriol Guevara o Quim Vila.

1 comentari:

  1. Hola Ramón,

    ¿Estás seguro? PRODECA es un patrocinador importante de Pancho,
    También lo son Freixenet, Cordorniu y Torres. También Castillo de Perelada. Date un paseo por las paginas web de Pancho Campos y lo veras por ti mismo.
    Esto no quiere decir nada. Esas bodegas son de reconocido prestigio y no hay nada que decir, pero la Parker debería saber que estaba poniendo a su "hombre en España" Mr Miller en manos de un señor que si cobra de la Región y de las bodegas.

    ¿No crees que hay un conflicto cuando la persona que organiza la agenda cobra de ellos?

    Estoy seguro que TWA, Parker y Jay Miller no han cambiado ni medio punto las valoraciones de sus vinos, pero el ponerse en manos de un personaje del estilo de Pancho Campos es lo que les hace perder credibilidad.

    Un saludo

    JM
    DP: Me hubiera gustado responder en Catalán, pero no lo domino.

    ResponElimina